preloader
Zwaansvliet 5 Amsterdam

Betalingen

Betalingen

Betalingen bij Sensadent

In onze praktijk willen wij ons concentreren op de beste dienstverlening. Daarom hebben wij het versturen en innen van nota’s overgedragen aan een factoringbedrijf genaamd Infomedics. Voorheen gebeurde dit door het bedrijf Famed, maar dit bedrijf is in 2019 overgenomen door Infomedics. Samen vormen zij het grootste factoringbedrijf van Nederland. Infomedics is gespecialiseerd in het facturatieproces voor vele zorgverleners, waaronder tandartsen. Na afloop van uw behandeling stuurt Infomedics u de nota in naam van Sensadent. Op deze nota staan de verrichtingen van de behandeling duidelijk met codes vermeld. Deze codes corresponderen met een tarief van de tarievenlijst van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Indien u (aanvullend) verzekerd bent voor tandheelkundige zorg dan kunt u desgewenst na betaling zelf de kosten declareren bij uw verzekeraar. Als uw zorgverzekeraar een overeenkomst heeft met Infomedics, gaat de nota direct voor afhandeling naar uw verzekeraar. Als uw zorgverzekeraar alle kosten vergoed, krijgt u van de zorgverzekeraar alleen een melding van de nota. Vaak komt het voor dat zorgverzekeraars een deel van de kosten (meestal 75% of 80%) van de tandheelkundige zorg verrichten. U ontvangt dan van Infomedics of van uw zorgverzekeraar een zogeheten “restnota” voor de kosten die niet vergoed worden.

De overname van Famed door Infomedics betekent ook dat dit een aantal verbeteringen met zich meebrengt. Zo is het mogelijk om nu een digitale nota te ontvangen op het e-mail adres dat u bij ons heeft doorgegeven. U kunt de digitale nota – na het uitvoeren van een extra controle (sms-verificatie) – voor eigen administratie downloaden en direct betalen met iDEAL. De betaalgegevens zijn dan al voor u ingevuld. U kunt de nota natuurlijk ook betalen via internetbankieren. Op deze manier besparen we samen een heleboel papier en onnodige kosten, terwijl de administratie flexibeler, eenvoudiger en toegankelijker wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld uw nota altijd weer terugvinden online.
Om gebruik te maken van de digitale nota hoeft u niets te doen. De receptie noteert bij inschrijving uw e-mail adres en mobiele telefoonnummer, en zal dit tijdens de afspraak verifiëren. Let op: De digitale nota is alleen beschikbaar voor cliënten die zowel een e-mail adres als mobiel telefoonnummer bezitten en beschikbaar stellen. Vanwege wettelijke privacy en beveiligingsredenen kunt u zonder uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer geen digitale nota ontvangen. Infomedics voert namelijk altijd een extra controle (sms-verificatie) uit voordat u de nota kunt downloaden. Zo weten we zeker dat de nota’s bij de juiste personen terechtkomen.

Wilt u liever uw nota via de post ontvangen? Laat dit ons dan weten per e-mail of per telefoon aan de receptie, praktijkmanager of uw behandelaar.

Voor nadere informatie of vragen over uw nota kunt u terecht bij https://www.infomedics.nl/hulp-vragen of bel Infomedics via 036 – 20 31 900.
Let op: het kan zijn dat u nog een rekening van Famed ontvangt van vóór de overstap. Heeft u vragen over deze rekening? Bekijk de veelgestelde vragen op famed.nl/veelgestelde-vragen of stuur een bericht via het contactformulier.