preloader
Zwaansvliet 5 Amsterdam

Onze Visie

Onze Visie

Blockquote Image
"Quality is remembered long after price is forgotten"
In de hedendaagse samenleving, waarin wij een stortvloed aan informatie te verwerken krijgen, zijn consumenten steeds bewuster van hun keuzes. Ook in de zorg zijn patiënten steeds beter geïnformeerd over de mogelijkheden die zij hebben.
Aanbieders van zorg onderscheiden zich bij de consument ook op verschillende manieren: de snelste, de beste, de goedkoopste, de meest flexibele etc.

Bij Sensadent draait het maar om 1 ding: kwaliteit van onze dienstverlening. Wij willen de beste zorg te leveren.

Zorg verlenen is volgens ons niet een beroep, maar een roeping. Het vereist een bepaalde manier van denken en een bepaalde instelling, om anderen te willen verzorgen. Het voornaamste doel is de patiënt zo goed mogelijk te helpen, en dat geeft de zorgverlener voldoening.

In onze visie leveren zorgverleners, waaronder tandartsen, altijd de beste zorg die zij kunnen bieden. Deze visie is wellicht onbereikbaar, want natuurlijk zijn er financiële, juridische en andere beperkingen hieraan in de realiteit. Echter door naar uitmuntendheid te blijven streven, blijf je in de juiste richting gaan. Kwaliteit is voor ons daarom ook geen eindpunt, maar een continu proces. Onze organisatie, normen, standaarden en inzichten getuigen allen van onze kernwaarden.

In de tandheelkundige zorg rust de graad van kwaliteit op 3 fundamenten: de behandeling, de omgeving en de personen.

Behandelingen

sin_titulo-138
Resultaat
Proces
Lees Meer...
De bekendste kwaliteitsnorm bij behandelingen is het resultaat en onze behandelaars proberen het beste resultaat te bereiken. Echter zij proberen ook het proces ook zo goed mogelijk te begeleiden, want het proces is voor ons ook een belangrijke graadmeter van kwaliteit. U kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld anesthesie en korte wachttijden. Maar ook de informatievoorziening voor, tijdens en na de behandeling spelen een belangrijke rol voor ons. Transparantie van de kosten, behandelduur en risico’s horen allemaal bij een kwalitatief goed proces, welke wij in een protocol hebben verwerkt, ons kwaliteitshandboek. Wij gebruiken hoogwaardige, duurzame materialen en apparatuur om de beste resultaten te bereiken, zoals bijvoorbeeld bij het bleken van tanden. Door gebruik van deze producten kunnen wij ook sneller werken, zodat u minder kostbare tijd kwijt bent in de behandelstoel.

Omgeving

sin_titulo-110
Veiligheid
Comfort
Lees Meer...
Laten we eerlijk zijn; een bezoek aan de tandartspraktijk is voor veel mensen geen pretje. Het staat in de top 10 van angsten in Nederland. Omdat het bezoek vaak noodzakelijk is, bezoeken mensen ons toch. Uit psychologisch onderzoek blijkt dat het grootste deel van de angst veroorzaakt wordt niet in de behandelkamer, maar de wachtkamer. Het geluid van de boor, de geur van alcohol en andere factoren dragen bij aan die angst. Tegelijkertijd blijkt uit ander onderzoek dat tandartsen minder goede behandelresultaten behalen bij angstige patiënten. Om die reden investeert Sensadent continu in de tandartspraktijk. Onze deuren zijn van geluidswerend glas. Wij hebben aroma-diffusers in de praktijk die een andere geur verspreiden dan die herkenbare “tandarts-geur”. Comfort is ook een vorm van kwaliteit, en daarom is onze gehele praktijk zodanig gebouwd en ingericht, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken. Ook voor onze medewerkers zorgen wij voor een comfortabele setting, zodat zij u optimaal kunnen behandelen. Onze apparatuur en materialen dragen bij aan het comfort van uw behandeling. En u kunt erop vertrouwen dat onze praktijk op en top hygiënisch is, wij voldoen volledig aan alle richtlijnen van de Wet Infectiepreventie (WIP) en aan alle aanvullende standaarden van hygiëne, zoals ultra-hygiënische volledig afneembare wanden, en kranen en dispensers die niet aangeraakt hoeven te worden. Door het aanbrengen van twee separate looproutes hebben wij een scheiding aangebracht tussen de looproute van de medewerkers en de looproute van de patiënten. Op deze wijze voorkomen wij dat de patiënt in aanraking komt met tandheelkundig materiaal. Zeker in deze tijden met de bedreiging van het coronavirus, besparen wij niet op hygiëne.

Personen

sin_titulo-119-min
Vriendelijkheid
Deskundigheid
Lees Meer...
Deskundigheid en vriendelijkheid. Dat zijn de twee kenmerken die een ideale tandarts zou moeten hebben, althans volgens Japanse psychologen. Voor ons past dat volledig in onze visie van kwaliteit. Onze medewerkers zijn allemaal gekwalificeerd, opgeleid volgens de geldende pedagogische normen, en geregistreerd in alle overheidsregisters. Wij hebben kwaliteit gedefinieerd als continue verbetering. Dat betekent dus ook dat wij onszelf continu verbeteren, door middel van opleiding en bijscholing. Vriendelijkheid kunnen wij echter niet bijbrengen, maar geloof ons, al onze medewerkers zijn zeer vriendelijk. Dat klinkt misschien als iemand die zijn eigen producten keurt, dus wij nodigen u uit om dit zelf te ervaren. En heeft u een andere ervaring? Deelt u dit dan alstublieft met ons, via het contactformulier of bij de balie, zodat wij hiervan kunnen leren. Vergeet u hierbij niet: vriendelijkheid gaat bij ons niet ten koste van eerlijkheid.